måndag, september 28, 2009

... i vilken vår hjältinna kopplat av

Det var en tuff dag på jobbet idag. Inte själva arbetsdagen egentligen, som flöt på riktigt bra till en god stund efter lunch, utan en händelse senare på eftermiddagen. Jag varken kan eller vill redogöra för den här men den innefattade många av oss på arbetsplatsen och slutade med kort debriefingmöte och polisanmälan.

Så det var extra skönt att - ovanligt sent - sätta sig på tåget mot stan, hoppa av vid Slussen, knata förbi Marias Garn och köpa rundstickor och sedan gå bort till Rivals café. Där beställde jag te och scones med sylt och ost och slog mig ner tillsammans med arbetskamraten Malin och ett tiotal stick- och virkglada tjejer i åldrarna 20-65 för att pyssla och prata. Mycket trevlig och anspråkslös liten tillställning. Ett par var ännu mer oerfarna än jag och ett par var superskillade så det fanns liksom plats för oss alla.

Kallt som vanligt att vänta på bussen i Hökis och sedan gott att komma in i värmen här hemma och plocka ihop lite inför morgondagen. Nu väntar en mjuk och skön säng på mig. Det blir en lång morgondag igen och jobbmässigt avslutas den med beordrad personalkonferens på Tensta Gymnasium. Jippi. Typ.

G'natt me lovely ones, wherever you are!

4 kommentarer:

ANNAANNA sa...

Så det var på "Stickeri" du var. Det är jag som ringt dej under kvällen/eftermiddagen från riktnummer 035...

Jag bara fundrade lite över en sak, inget superviktigt.

dyermaker sa...

Men... ahaaa... Jag undrade så vem det var, men när jag kom hem på kvällen var jag för trött för att kolla upp det. Jag ringer dig under dagen! *storkram*

Matilda sa...

Polisanmäld? Vem? Varför? Nästa gång tar jag med en pepparsprej till dig på riktigt!!!!!

dyermaker sa...

Vi tar det på telefon, Hjärtat! Och jag behöver ingen pepparsprej - jag är ju tuff! ;)