fredag, september 18, 2009

... i vilken vår hjältinna gottat sig

Jag blev kvar rätt "sent" på jobbet. Säkert till kvart i fyra. Det är då fan att inte mötestider ska kunna hållas, i högre grad. Men jag kom ändå iväg till slut. Jag och Malin gjorde sällskap till Hötorget där jag hoppade av för ett inhopp på Panduro. Rea på ekologiskt ullgarn. Jag köpte några nystan av det och några nystan annat ulligt. Men virknålarna var... slut. Hur FASEN kan man inte säkra upp virknålsförrådet när man säljer garn till desamma? Huff.

Sedan åkte jag hem, gick inom affären och provianterade och traskade sedan hem. Matilda ringde och var redan i stan så jag fixade en sallad. När hon anlänt och vi kramats lite donade jag med varsin härlig biff och en god sås, medan Matilda tog en snabb dusch.

Vi har ätit, pratat och druckit vin. Ätit snuskigt goda ostar, päron och färska fikon. Jag brukar alltid köpa Boursins vitlöksost (inte ett E-nummer där!) men idag hittade jag en variant med fikon och valnötter. Den var syndigt smarrig. Med lite vin bara den liksom smalt undan på tungan...

Snart ska vi sova. Matilda är helt slut och det är faktiskt jag också. För morgondagen har vi planer (som även innefattar en virknålsräd till Marias Garn på St Paulsgatan). Vi måste vara utvilade.

Ta ett par glas gott vin och var som folk, me lovely ones. ;)

1 kommentar:

pärlbesatt sa...

Oh, hade jag vetat du var ett Boursin-fan hade jag handlat några åt dig, i Frankriket finns det bortemot ett tiotal sorter. Var extremt lite i mataffärer för att vara jag, men gjorde desto mer annat.

Min reskompis köpte förresten ost för bortemot tusenlappen på vägen hem, men då var det ost med härkomst-gården skrivet på liten skylt i fönstret på och en skylt om bästa hantverkar-priset på dörren, galet lyxigt, nästan syndigt. :)