torsdag, september 10, 2009

... i vilken vår hjältinna haft en riktig sovmorgon!

Jag har sovit nio timmar inatt! Sug på den!

Jag la mig ungefär halvtio och somnade ganska kvickt och sedan vaknade jag av ett sms från Agneta strax före sju. Förvisso var jag också vaken i natt en liten stund och var småorolig för att Johanna inte hört av sig, så jag skickade dels ett par sms och dels ringde jag. Inget svar. Jag hoppades att hon inte blivit av med väskan eller nerslagen och misshandlad i Hökarängen, när hon väntat på bussen, och sedan tuppade jag av igen. Väcktes i vargtimmen av en knackning på dörren. Det var Johanna. Hon hade kommit hem tidigt men utan att jag hört det och hon i sin tur hade telefonen på tyst och hade missat att jag oroligt hade smsat och ringt - när hon redan satt i mitt kök med sin dator.... *s*

Nu har jag druckit mitt goda kaffe och för ovanlighetens skull ätit frukost hemma, bestående av lite yoghurt (björnbär & vanilj) och ekologisk müsli. Jag är redo att möta dagen. Friluftsdagen, närmare bestämt. Kajakpaddling, frisk luft, bollekar, långpromenad, solande och grillning står på programmet för våra elever (eller "barn" som vår kurator säger... och visserligen är de barn i juridisk mening, men jag föredrar att tänka på dem som "ungdomar" eller "nästan-vuxna"... några av dem har redan hunnit med saker i sitt liv som de flesta hoppas slippa under en livstid som vuxen...). Några av eleverna ska dessutom, tillsammans med personal, övernatta ute i naturen. Spännande - även för dem som annars är kungar av Husby eller kronprinsar av Rinkeby! Jag och ett par andra ska ta med resten tillbaka till mötespunkten vid Brommaplan efter dagens slut. (Där skrev jag fel och skrev först "slit", men detta blir en rätt vilsam dag - det vet jag av erfarenhet!)

Ryggan är packade med anteckningsbok, penna, kaffetermos, vattenflaska och min Nikon. Jag är redo!

Ha det gott, me lovely ones! Vi hörs ikväll!

2 kommentarer:

Kungen sa...

Sovmorgon är något man kanske skulle testa, nå'n gång.
Lite lättare att posta kommentarer
i folks bloggar, där de faktiskt skall vara.. ;-)
Ha en underbar dag, me lovely one. :-D

Caligula sa...

Sov själv hälften: fem timmar. Låg och läste till 05.30 och det ringde 10.30. Annars brukar jag vara sömntuta och leva upp till devisen "sleeping my day away". :-)