onsdag, september 09, 2009

... i vilken vår hjältinna är helt tom

Efter ett långt eftermiddagsmöte och sedan några samtal hem till föräldrar inför morgondagens friluftsdag traskade jag upp till torget för att möta Johanna och hennes polare Amin, som råkar bo i samma förort som jag jobbar i. Vi drack kaffe på Wayne's och gjorde sedan sällskap en bit in mot stan. Ungdomarna skulle strosa och sedan träffa ytterligare någon polare och gå på bio - och eventuellt ta en öl efteråt - så de hoppade av vid Hötorget medan jag åkte vidare hem. När jag kom hem gick jag ut i köket och blev liksom stående där en stund. Jag hade glömt vad jag tänkte göra. Efter ett litet tag kom jag på att jag skulle laga till kycklingen som Johanna tagit upp men orkade liksom inte uppamma krafter till det så jag värmde en liten bit lasagne som var kvar sedan igår och slog mig ner här i soffan. Helt urblåst i huvudet. Tom. Utan tankeförmåga.

Nu har jag slöat en dryg halvtimme och återhämtat mig såpass att tror att jag klarar att göra en kycklinggryta. Ris till det. Men jag är inte hungrig och Johanna blir sen. Fast det kan ju vara skönt att ha morgondagens middag kirrad, tänker jag, nu när kycklingen ändå fått tina. Så får det bli. Till mina köksbestyr lägger jag ett soundtrack bestående av Dream Theaters Black Clouds and Silver Linings. Snart dags för konsert, ju!

6 kommentarer:

Silke sa...

Tack för påminnelsen, Lite dream Theater vore fint, undrar var jag har skivan...

dyermaker sa...

Så lite så! Ses vi på Hovet 25/9? :)

Silke sa...

Sorry :-) har annan date - i stadshuset...

dyermaker sa...

Ska ni gifta er? ^^

Silke sa...

Asg!!! Nix, hon ska promoveras och jag är bihanget i frack.

dyermaker sa...

Ahh... Trevligt ändå, förstås! ;)