måndag, september 21, 2009

... i vilken vår hjältinna tar fram hårdhandskarna















Jag gillar mina elever. Verkligen tokgillar. Men någon jävla ordning får det vara - och det tror jag dessutom gynnar oss alla. Idag har de gått över gränsen för mitt - och andras - tålamod mer än en gång. Nu har jag fått skälla och svära och ha arga ögon och peka med hela armjäveln och vara allmänt tuff. Jag har huvudvärk. Jag vill gå hem. Men det kan jag inte. Jag ska sitta som i en jävla motorvägskorsning, med vanvettigt hiphopdunkande som soundtrack, och försöka komma med ett vettigt förslag till schemaomläggning. Som ska vara klart imorgonbitti. Därutöver är det ju det vanliga med lite extraundervisning, en-till-ensamtal, materialtillverkning, rättningar, förberedelser, research, möten och annat vardagsjox. Ska jag få något uträttat måste jag kanske komma fem på mornarna, medan det är lugnt här? Jag undrar vad chefen skulle säga om man sedan traskade hem vid ettiden..? Läge att röka en gås*, snart?

Eller - som sagt - gå hem.



* OBS! Det är ett skämt.

Inga kommentarer: