söndag, september 13, 2009

... i vilken vår hjältinna gör ett experiment

Jag har märkt att när jag dricker öl så liksom svullnar min mage, på ett väldigt obehagligt vis. Därför dricker jag väldigt sällan öl. När jag äter godis (särskilt av typen plockgodis och liknande) eller annat med högt sockerinnehåll händer samma sak. Därför äter jag nästan aldrig sådant längre. Ändå har min mage, den senaste veckan, varit svullen och öm. Inte bara som det känns - utan det syns verkligen också. Jag har försökt rannsaka mig själv och det enda jag kan komma på är att en ovanligt (för att vara jag, då) stor del av den senaste veckans kost varit bröd i olika varianter. Så från och med idag och en vecka framåt ska jag göra ett experiment; jag ska utesluta allt bröd ur kosten. Av bara farten får pastan åka med, också. Och annat som jag kan komma på och som eventuellt kan innehålla gluten. Men usch och fy så trist det blir; jag som älskar bröd och pasta! Å andra sidan älskar jag inte en uppsvullen och tryckkänslig mage. Jag måste helt enkelt göra ett val.

Magen - brödet/pastan
1 - 0

So be it, me lovely ones. So be it.

Inga kommentarer: