fredag, september 18, 2009

... i vilken vår hjältinna går på ren vilja

Morgon. Fredagsmorgon. Fin Fredagsmorgon. Mörkt ute och trögt att komma ur sängen. Men det går. Om jag har bestämt mig. Och det har jag. Nylackade naglar och rödrutig kjol. Kritstreckskavaj. Egentligen skulle jag vilja ha stövlar på, men de måste putsas först och det tänkte jag inte på igår. Så det får bli skor.

Saker att se fram emot:

* en lugn stund när jag kommer in på jobbet.
* film med eleverna (Mio).
* Eftermiddagsfikat a k a debriefingmötet som idag också ska bli ett schemaomplaneringsmöte. Vid närmare eftertanke ser jag inte fram emot det...
* En sväng inom Panduro på Kungsgatan på väg hem
* Matilda kommer ikväll! JÄÄÄJ!
* En riktigt mastig köttbit och en god sallad till middag! Gott rött till det!

En Fin Fredag, alltså!

Sjalen är förresten färdigvirkad. Återstår: pressa den och pimpa upp den lite. Måste köpa mer garn! Därav Pandurobesöket - de har rea på ett underbart mjukt eko-ullgarn!

Stay tuned, me lovely ones! Och ta vara på denna Fina Fredag!

2 kommentarer:

Caligula sa...

Mastig köttbit, sallad och rött lät inte alls dumt! ;-P

dyermaker sa...

Det är SMARR! :)