torsdag, november 19, 2009

... i vilken vår hjältinna våfflat

Det är mörkt ute, sedan en god stund. Jag har suttit och läst Borta bäst hela eftermiddagen. Mera latte och tända ljus. Bra att jag aldrig gjorde mig av med mjölkskummaren, då när jag köpte den numera saligen avsomnade, stora espressomaskinen. Nu kommer den väl till pass igen. En annan hushållsapparat som fått komma till heders idag är våffeljärnet. Av 2 ägg, 1 dl kokosflingor, 1 dl vispgrädde och en liten nypa salt vispade jag ihop goda våfflor och avnjöt au naturelle. Det var gott, men smakade för mycket ägg. Jag och ägg är inte alltid en bra kombo. Ska se om de inte går att göra med hälften av äggen, nästa gång. Och visst hade det varit underbart med en rejäl klick glass uppepå...


2 kommentarer:

Caligula sa...

Mums! GLASS på kan ju inte bli bättre! :-p

dyermaker sa...

;9