måndag, november 30, 2009

... i vilken vår hjältinna stretar på

Ovanligt lugn dag på jobbet idag. Många elever saknas. Sjuka eller frånvarande av andra, ej redovisade, skäl. Dock inte färre än att jag har kunnat ha lektioner som jag tänkt. Nu på eftermiddagen är alla mina (som var här på förmiddagen) iväg på paintball, i Farsta. Jag har hunnit ha ett par viktiga samtal med kollegor och jag har hunnit leta upp en del matnyttigt att lägga ut på bloggarna, så att vi har att göra imorgon. Vi jobbar givetvis inte enbart med bloggarna, men det är vitkigt att där alltid finns något nytt att bita i så att intresset för dem hålls uppe, och rentav ökar.

Men jag är trött och lite olustig i kroppen. Väldigt kallt också, idag. Inomhus, alltså. Just nu sitter jag med tisha, svarta bomullskoftan, halsduk, ullkofta och pulsvärmare... Axlarna och nacken värker och det känns som att det beror på kylan. Ska laga mig en mugg te innan jag börjar plocka ihop, stänga ner och bege mig in mot stan. Jag ska stanna till vid Odenplan för lite garnshopping. Den ursprungliga planen var att göra det i lördags, eller söndags, i Farsta centrum men orka mitt i julrush och skyltsöndag... Så det får bli idag. Sedan åker jag vidare till söder och stickcaféet på Café Baresso, vid södra station. Det blir najsigt!

Och sedan vill jag hem till det här:


Inga kommentarer: