söndag, november 15, 2009

... i vilken vår hjältinna är drabbad



Welcome to my nightmare; The Bonnförkylning From Hell, pt II. Jag blir inte av med eländet. Kände det redan för några dagar sedan, men hej! jag är ju lärare... yrkeskategorin med högsta sjuknärvaron... så jag tryckte bara undan det. Och fick naturligtvis tillbaka det på rekylen - med råge. Feber, snor, rinnande ögon, hostande, huvudvärk. Knarkar Panodil Zapp och bälgar i mig hett te. Igår med grädde och socker; idag är det dekokt på limefrukter jag torkat och honung. Raggsockar, givetvis. Och mycket tyck-synd-om - fast mest från mig själv då. Jag är tveksam om självömkan egentligen är så effektivt, men det skadar säkert inte att försöka.

Måste släpa mig ner till tvättis och köra ett par maskiner, plus en extra med ett stickprojekt som jag ska testa att tova. I övrigt så lite aktivitet som det bara är möjligt, utan att ge upp livet...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker synd om dig gör jag, om det hjälper mer att nån annan gör det!

nästan-grannen, som inte tycks vara inloggad.

dyermaker sa...

Tycksyndom hjälper alltid!

Inte inloggad - var?

Maria sa...

Skickar en krya-på-sig-kram från Småland!

dyermaker sa...

TACK, Mariahjärtat!