lördag, november 28, 2009

... i vilken vår hjältinna är redo


Jag åkte in till stan, fyndade en skitsnygg kjol och en svart (originellt, jag vet...) topp på Myrorna (GILLA Myrorna alla smarta!) innan jag åkte vidare till Gamla stan och knôdde mig in på SciFibokhandeln. Ni som ylar över trängseln i Ullared rekommenderas att aldrig någonsin - utom möjligen vid femtiden på morgonen? - bege er till Västerlånggatan. Den är ett enda långt lidande och det blev inte bättre när jag klev in på bokhandeln. Trångt, fullt, svettigt. I och för sig en och annan snygg karl där... nördar med långt hår och något alviskt i blicken... men... nej... Ingalill dök in, för vi skulle ses där, men vi hastade ut - utan att finna det jag kommit för nämligen The Ugly Guide to the Uglyverse och kanske också The Ugly Guide to Things That Go and Things That Should Go But Don't - halvt panikslagna över stöket och böket.













Istället promenerade vi oss över till söder, tog en sväng förbi Mariatorget och sedan till sköna Multikulti där vi drack latte och pratade och jag berättade för Ingalill vad som är på gång och den kloka människans reaktion sedan blev att hon gillar min "förmåga att agera i stället för att stanna kvar i något otillfredsställande och gnälla över det". Ja, det är så jag gör. Om något inte fungerar eller blir som jag vill och hoppas och jag upptäcker att det inte heller går att göra något åt det, i sak, så går jag vidare. Jag har bara ett liv och det vill jag ska vara så bra som det bara är möjligt!








Väl hemma pustade jag lite, åt ost och drack vin och plockade undan lite jag inte hunnit innan jag åkte in till stan, eftersom jag fastnade i musik. Syrran Cia ringde en sväng också och sedan tog jag en dusch, fiffade och moffade mig och nu är jag redo för nya äventyr. Turen går till Sumpan, och The Cave. Freak Kitchen går på ungefär halv elva-elva och då kommer jag att vara där! Taggad! Som fan!

8 kommentarer:

CountessJohanna sa...

Hehe du får göra som mig, lägga upp bild på fynd >;P
mysig dag! och hoppas du har jävligt skoj ikväll! :D

dyermaker sa...

Tack, mitt Hjärta! "Jävligt skoj" blir det sällan när man går ut helt ensam, men det var en GRYM spelning! PUSS!

pärlbesatt sa...

Hade jag vetat att mitt sms skulle hamna i det offentliga rummet hade jag tänkt lite till på hur jag formulerade mig... :D

Tack för igår!

Hur var hängena i spegeln, undrar jag också.

dyermaker sa...

Hängen var jättefina! Jag försökte fota dem med mobilkameran, men det blev så suddigt. Kan jag stjäla (låna) bilden från din blogg, måhända?

Jag tycker formuleringen var trevlig, jag! ;)

Och... TACK själv! Hoppas du får det fint idag och inte blir för utmattad!

pärlbesatt sa...

Fast jag sa faktiskt BEUNDRADE, det är snäppet mer än gillade t o m... :)

Japp, jag drar mig sakta mot tant-fyllandet i stan där jag ska lämna andra pärlor... Min mission i livet just nu, tycks det som, förutom att motta samtal om hur det var med utställningen på Hallwylska (lillkorven ringde om det nyss).

pärlbesatt sa...

Bilden från bloggen är ju tydlig men jag skulle vilja ha en lajv-bild med dem på, det är nåt annat när proportionerna syns på riktigt liksom.

Skulle jag säga i förra inlägget men glömde. :)

dyermaker sa...

Min blygsamhet förbjöd mig att citera dig ordagrant... Men... jag borde eventuellt hiva den överbord. Blygsamheten, that is.

Linda sa...

Guud va bra freak kitchen va!! Vi ska tillbaka till the cave 19 dec för att se varbergsbandet Kamchataka www.myspace.com/kamchatkasweden / Linda