lördag, november 28, 2009

... i vilken vår hjältinna kikar ut

Jag vaknade sakta. Bryggde mitt Blue Java och njöt det med en liten skvätt vispgrädde. Mjukt och ljuvligt. Läste min DN. Kollade lite på morgonteve, med ett halvt öga.

För en stund sedan tyckte jag faktiskt att det såg ut som revor av blå himmel därute. Men nu är det borta och det ljusgråa har tagit över igen. Fönstren är prickiga av regndroppar och asfalten våt, nere på gatan. Det ser ut att vara milt.

Jag funderar på vad som kan vara lämplig klädsel för en tur inåt stan, någonstans efter lunchtid. Jag ska besöka SciFibokhandeln på Västerlånggatan för att - förhoppningsvis - hitta tre trevliga julklappar till lika många små värmlänningar. Gamla stan en lördag (och första adventshelgen, därtill - och lönelördag...) är nog trång och bökig, men jag har ju inte så mycket val, när jag jobbar alla vardagar. Jag hoppas kunna liva upp den lilla shoppingräden med en fika med Ingalill!

Lönelördag innebär också en repa till garnbutiken för lite påfyllning av garnförråden. Det ska virkas stentuffa snowboardmössor! Och så ska jag köpa hem grejer för lussebullsbak! Imorgon ska jag baka och sedan göra avsteg från min annars ytterst konsekventa LCHF-kost. Det ska bli supermysigt!

Efter stadsturen behöver jag nog hem och äta lite och slacka en stund. Sedan får jag snygga upp mig och framåt kvällskröken bege mig till Sumpan för lite kvalitativ rockmusik signerad Freak Kitchen! JÄJ!

Men först ska jag nu plocka undan och småpyssla och göra lite helgfint härhemma. Stay tuned, me lovely ones.

Inga kommentarer: