måndag, november 09, 2009

... i vilken vår hjältinna haft syrrekväll

I väntan på att Malin skulle komma hit, efter sin kursdag, pratade jag lite med Olle (vi förlänger hyresavtalet ett tag till) och lagade ett mjukt och fluffigt blomkålsmos (med smör och grädde!) och stekte köttfärsbiffar. Hon kom hit ganska lagom tills det att maten var klar och så har vi alltså ätit, druckit något glas vin och pratat. Kollat in en spännande resa hon ska göra med sin familj, pratat med Johanna i telefon (jag), pratat lite virkpyssel, tänkt till lite kring vår storfamiljsjul och tittat på Livet i Fagervik - det är ju måndag!

När man inte träffas så ofta finns mycket att uppdatera varandra på. Det som inte hanns med ikväll kan vi ta i morgon kväll. Och räcker inte det så ses vi nästa måndag igen, ju.

Nu är det verkligen dags för mig att sova, men först en rapport från minutkrigsfronten: 07.32 - 16.22. Ingen lunchrast. 8 tim 50 min. Inga elevfria fikapauser - och inga andra heller. Bara ett par muggar kaffe under möten och annat pågående arbete.






















Natti, me lovely ones!

1 kommentar:

Caligula sa...

Såna gamla stämpelklockor hade vi på Volvo. Saknar INTE mitt gamla liv! ;-p