lördag, november 07, 2009

... i vilken vår hjältinna kastar loss

Ikväll blir det åka av! Båt, dårå. Äntligen ska vi ut och segla - jag, Pia, Göran och Patric! Och några hundra till. Det kommer att bli en höjdarkryssning!

Men innan dess ska jag hinna gå och kolla på en jacka/kappa på söder, tänkte jag. Kanske köpa en kjol som jag kollade på, i förbifarten, i veckan. Och så ska jag gå på vernissage!

Därefter sammanstråla med mina resekumpaner på någon strategiskt belägen pub för lite förvärmning innan det är dags att gå ombord och kasta loss!








Dock känner jag ingen som helst stress. Jag sitter vilsamt i min soffa och dricker mitt morgonkaffe, läser DN och kollar på morgonteve. Så småningom ska jag hänga in ren tvätt i garderoben, bädda, ta en dusch och äta en sen frukost. Slänga ner en necessär och rena underkläder i väskan. Dra mig in mot stan, kanske efter lunch.

Lugnt och fint, me lovely ones.

Inga kommentarer: