torsdag, november 19, 2009

... i vilken vår hjältinna hajar till


Jag pratar med en ung dam i min närhet. "Ung dam" säger jag på ett raljant och kärvänligt vis. En modernare benämning är "tweenie". En tjej mellan småflicka och fjortis. Typ tolv. Vanligen pratar vi hästar, ridning, skola och böcker. Ibland konverserar vi på engelska. När hon knackar på via msn idag ser jag att hon har en statusrad av vilken jag förstår att hon är synnerligen förbittrad på någon. Jag frågar vem hon är så arg på och får till svar: "Mitt ex." Jag baxnar lite. Har man ex när man är 12..?

Jo. Alltså. Klart man har kärlekar, att de är på största allvar och... att de passerar. Men själva uttrycket "ex". Det låter så... vuxet. Något jag själv skulle kunna säga. Men inte en... tweenie?

2 kommentarer:

Matilda sa...

Möjligtvis en liten kusin som har kärlekstrubbel? :)

Kram!

dyermaker sa...

Jorå... ;)

Puss.