lördag, november 21, 2009

... i vilken vår hjältinna gått en liten sväng




























Det blev ingen Sarapromenad idag. Min ork ville helt enkelt inte infinna sig. Annars hade det varit fint. Vaccinerad är hon, dessutom. Men det helt underbara vädret - när siktades solen senast, egentligen? - drev mig ut för en kort runda, ändå. Kameran fick följa med genom skogsdungen, där det var blött och klafsigt (jag borde helt klart tagit gummistövlarna), och snett över den nedlagda golfbanan och ut runt Talludden.

I den lite sneda eftermiddagssolen kändes skogen och vattnet så mjukt och inbjudande. Luften var mild och skön. Jag gick lugnt och bara andades. Tog in. Stannade till ibland. Lyssnade på... tystnaden. En fisk slog i vattnet, nere bland vassen, och några sjöfåglar (säkert bara vanliga änder, typ, vad vet jag?) småväsnades. Bryggan vid handikappbadet hade ockuperats av tre feta kanadagäss. Sakta vände jag hemåt, igen. Lite matt, men ändå uppfriskad. Om jag orkar ska jag gå en lite längre promenad imorgon.



























Min fina stig har förvandlats till en liten bäck.




























Gråbeige skala.


Inga kommentarer: