onsdag, november 11, 2009

... i vilken vår hjältinna är lite li[s]tterär

Hos Liza på Språkmakargatan hittade jag en lite kul lista, med litterära förtecken...

Låt böckerna beskriva ditt liv! Besvara frågorna genom att använda titlar från böckerna i din bokhylla.

Är du man eller kvinna? Kvinnorummet.

Beskriv dig själv: Lugna puckarnas mosebok

Hur mår du? Fit For Life

Beskriv stället du bor på: Förorternas Buddha

Vart skulle du vilja resa? A Passage to India

Beskriv din bästa vän: Absolute Friends

Vilken är din favoritfärg? Ett öga rött

Hurdant väder är det just nu? Rykten om regn

Vilken är din favoritårstid? Frostnatt

Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta? Great Expectations

Vad betyder livet för dig? Låta sig hända

Hurdant är ditt parförhållande? Stora döden

Vad är du rädd för? A Confederacy of Dunces

Dagens aforism: Här ligger jag och duger!

Vilket råd skulle du vilja ge? Bryt mönstret eller gå under

Ditt motto: Om ingen nyper mig i rumpan snart går jag hem

Det var faktiskt lite svårt! Prova själva, me lovely ones!

7 kommentarer:

saran sa...

haha!
"Hurdant är ditt parförhållande? Stora döden"
muntert så det förslår!

dyermaker sa...

;D

ANNAANNA sa...

Done, ifylld lista alltså... å jo... det finns en hel del fantasi, fantasy och barnböcker i mina hyllor *smiles* det är ju MINA hyllor för sjutton.

CountessJohanna sa...

med tanke på min boklista inte är så stor blir det svårt ;)

Är du man eller kvinna?
Flickan som lekte med elden

Beskriv dig själv: sällsamma historier

Hur mår du? Blood and guts

Beskriv stället du bor på: transylvania

Vart skulle du vilja resa?
Tokyo MewMew

Beskriv din bästa vän: Lyckans Hjul

Vilken är din favoritfärg? Röde Orm

Hurdant väder är det just nu?
Borta med vinden (HAHA ^^)

Vilken är din favoritårstid? Vinterpalatset

Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta?
Demon Diary

Vad betyder livet för dig? Purity and danger

Hurdant är ditt parförhållande? Lord of chaos

Vad är du rädd för? Dödenboken

Dagens aforism: Bli Glad!

Vilket råd skulle du vilja ge? Feel Bad och må bra

Ditt motto: när lammen tystnar...

(jag fick med 90% av min boksamling! ;))

dyermaker sa...

BRA ju, Johanna! Puss! <3

Annaanna> Ska kika hos dig genast! :)

Caligula sa...

Haha, knycker denna till min egen blogg och funderar lite snabbt! :-p

dyermaker sa...

Kollar sedan, Cal! :)