torsdag, november 12, 2009

... i vilken vår hjältinna gjort det otänkbara

Jag har varit på en fopollsmatch.
Visserligen var det en elevmatch och visserligen fick jag betalt. Men ändå...

Minutkriget:
07.32 - 16.14... Ingen lunchrast... 8 tim 42 min.

Och så blev en elev så begeistrad över mina lovikkavantar att han bad mig sticka ett par åt honom. Och... det lovade jag att göra. Han pyntar garnet givetvis. Lite coolt; en över hundraårig svensk vanttradition adopteras av en frusen iranier... :)

Apropå vantar... att virka vantar av det flerfärgade garnet jag använde till en halsduk visade sig vara ett lyckokast! De blir toksnygga och garnet är oerhört snabbvirkat med en virknål av metall i stället för trä! Snart dyker de upp här i bloggen!

2 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Jag vill också beställa finvantar, om jag får! Vi kan gå o köpa garn ihop och så får du nåt för jobbet sen också.

Sen ska jag sätta på dem bebis-snören så de inte får fötter...

dyermaker sa...

:) Det kan ordnas!