måndag, november 09, 2009

... i vilken vår hjältinna är förbindlig

Det är inte roligt att upptäcka att ens internetförbindelse ligger nere. Lyckligtvis händer det extremt sällan, och efter år av datoranvändande har till och med jag lärt mig att t ex kolla att alla sladdar och kablar sitter där de ska. Det fick jag göra nyss, och minsann om inte en liten kabel lossnat från modemet. "Fästet" är lite trasigt och kommer nog säkert att trilla ur igen, men då vet jag. Förbindelse med omvärlden är alltså upprättad nu och förhoppningsvis ska det funka även framgent. Skönt att det var en så enkel sak och inte något avbrott från leverantörens sida. *phew*

Idag blir det en vanlig dag på jobbet. För ordningens skull ska jag minutkriga även den här veckan, så jag får ett ordentligt underlag till en framtida diskussion. Förra veckan gavs inte ens tid att använda min friskvårdstimme, och tyvärr kan jag inte spara ihop dem heller. Annars hade det varit fint att kunna ta mig en halvdag med lite spa och grejer.

Och i eftermiddag kommer Malin och stannar ett par dagar. Hon ska gå kurs och passar på att bo här så vi hinner umgås. Det blir najsigt, det!

Stickcafé ikväll, men jag tror jag skippar det till förmån för Malin. Vi kan ju fika och pyssla här hemma istället - om hon har något sådant med sig. Och det undrar jag. ;)

Apropå sticka är jag lite sur på mönstret som ligger till grund för mitt senaste projekt; garnåtgången är betydligt högre än vad som anges i beskrivningen. Jag måste alltså köpa ett nystan till för att kunna göra klart, trots att jag ju köpte ett i fredags. *muttra*

Förresten... mina svarta jeqans sitter betydligt bättre nu. Magen inte svullen alls, heller. Vågen visar i stort sett inget, men något händer ändå. Sådant gillar vi!

Ha nu en skön måndag, me lovely ones. Stay tuned!

2 kommentarer:

Matilda sa...

Hälsa Moster och ha så mysigt!!! :) KRAM!

dyermaker sa...

Will do, me heartie! Kramåpuss!