tisdag, november 10, 2009

... i vilken vår hjältinna har lunchrast

Detta är såpass remarkabelt att jag helt enkelt måste nämna det i bloggen. Jag åtnjuter alltså lyxen av en liten stund utan elever! En liten stund då jag kan äta själv (jag festar loss på lite ost och skinka jag hittade i kylen) och bara sitta och glo, lyssna lite på P1 och slösurfa. Givetvis gick inte detta helt av sig självt, men när jag såg att dagens rätt var pannkakor med sylt och att det vegetariska alternativet var... pannkakor med sylt så erbjöd jag mig att, när de andra gick iväg till matsalen, traska tvärs över skolgården till grannen Al-Ahzarskolan och kolla en försändelse som hamnat på villovägar och därför står nere hos dem istället för hos oss. Damen på deras expedition sa att "det ser inte tungt ut" så jag tänkte att jag kunde fixa upp det till oss. Yeah, right. Det var ju mer än en halvpall, inplastat och så tungt att jag inte ens kunde rubba det... Det får våra stora och starka (hmm... nåja...) elevassistenter fixa i eftermiddag...

Så här sitter jag nu, tuggar på en bit ganska god ost och dricker en mugg kaffe. Småbloggar och bläddrar lite i DN Kultur. Not bad. Not bad at all, me lovely ones!

2 kommentarer:

Caligula sa...

Frossar i Mumin-böckerna och har blitt så äckligt sugen på pannkakor med sylt (som de verkligen tycks frossa på i Muminfaken)!

Själv längtar jag ihjäl mig efter elever igen! Skicka hit några om det blir förmycket! Kan t.o.m. ta dem i Hemkunskap! Om de gör pannkakor! ;-D

dyermaker sa...

Pannkakor ÄR gott. Men inte LCHF. :(