torsdag, november 19, 2009

... i vilken vår hjältinna prisar teknikens under, I


I min gamla mobil har jag några älskade ringsignaler. Den nya har jag haft i snart tre månader och har inte kommit mig för med att installera andra signaler än standarddito. När jag bryggde mitt morgonkaffe fick jag en uppenbarelse; varför tar jag inte bara och "bluetoothar" över från den gamla till den nya? Ja... det var en befogad fråga. Så nu har jag gjort det. Jag häpnar fortfarande lite över min tekniska företagsamhet... och gläds åt att ånyo få höra Led Zeppelins D'Yer Mak'er när vänner och andra ringer, att få vakna till Khaleds Aïcha och veta att det är något av mina barn som ringer när Amr Diabs Habibi Ya Nour el Ain börjar spela... RAtMs Bombtrack ska jag spara för någon jag verkligen inte gillar... om en sådan skulle dyka upp... Kanske skulle jag lägga den signalen för jobbnumren..? ;-)

Inga kommentarer: