söndag, november 01, 2009

... i vilken vår hjältinna ställer sig undrande

Jag vaknade tidigt. Tjugo över sju. Det var nog för att jag la mig ganska "tidigt" igår (dvs i höjd med midnatt). Jag låg en stund och drog mig och sedan kändes det som att en kanna kaffe skulle sitta fint. Utan DN, tyvärr. Tidningsbudet hanterade mitt namnbyte jättefint två helger. Sedan ringde de till mig från DN för att ta reda på om jag flyttat eller bytt namn? Jag sa att jag bor kvar, att jag bytt namn och att tidningsleveransen har fungerat utmärkt, tack. Och efter det samtalet fungerar plötsligen tidningsinkastandet inte. Say what?

Och... ett ännu större mysterium; varför sitter jag här i soffan och tittar på ett trädgårdsprogram..? Fullständigt oförståeligt.

Jag ska leta upp ett gäng gamla Gilmore Girlsavsnitt istället, tror jag. Jag vill bo i Stars Hollow. Särskilt den här tiden på året.

Inga kommentarer: