fredag, november 13, 2009

... i vilken vår hjältinna hyllar Fina Fredagar

Nu är det slut på veckan... Nu är det dags för FredagsFiiiiint!

Jag reclaimar helt enkelt Fredagen såsom tillhörande helgen. Det har den förvisso aldrig gjort, här i västvärlden, men ändå liksom... Det är en skön känsla att det är lite helg redan så här på fredagsmorgonen... att dagens jobb bara är förberedelser för och upptakt till två och ett halvt dygn av relativt oansvarig frihet!

Kläderna hjälper till. Man känner sig faktiskt lite gladare, lite piggare och lite mer optimistisk! Prova får ni se! Mina Fina Fredagar sprider sig, både bland arbetskamrater och elever - och i vän- och bekantskapskretsen. En del uppfattar det som att Friday is Tie Day innebär "obligatorisk" slips, men så är det ju inte. Dock har jag det idag igen, mest för att stötta min slipsprydde elev så han inte blir besviken. En annan Fredag ska jag komma i knallröd klänning, kanske. Men idag är det svart skjorta, svarta slipsen med vita prickar, mörk jeanskjol, svarta strumpor och dito stövlar. Jag tror den svarta kritstrecksrandiga sammetskavajen får följa med också.

Nu: kaffe och pepp!

Fin Fredag till er, me hearties!

Inga kommentarer: