lördag, augusti 01, 2009

... i vilken vår hjältinna frukosterar i tevesoffan

På TV4:s morronteve skrapar en man en trisslott. Han vann 10 000 i 10 år. Han såg måttlig glad ut. Och visst; han hade faktiskt två på 50 000 och två på 25 000 och det hade naturligtvis varit ruskigt mäktigt att vinna. Eller så kunde han ju vunnit de 10 000 i 25 år. Men 10 000 i 10 år är sannerligen inte kattskit, det heller!

Om jag vann 10 000 i månaden skulle jag genast gå ner på 80% i min tjänst, alternativt unna mig många trevliga ledigheter utan lön (vilket ju är enda alternativet när man bränt av sina semesterveckor). När jag hade köpt en PH5/50 till köket skulle jag resa. Resa, resa, resa. Det skulle jag göra. Vad skulle ni göra, me lovely ones?

2 kommentarer:

saratrorhonvet sa...

jag hade utan tvekan fixat en lägenhet, en lägenhet som var min, eller vår. det här med att bo i andra hand är inte alls så hippt och men den typen av inkomst hade det inte varit nåt tjaffs om låntagning eller återbetalning. gud så skönt det vore!

dyermaker sa...

Ja, Sara, det fattar jag! Verkligen!