lördag, augusti 15, 2009

... i vilken vår hjältinna räknar ihop

Bra saker med den här dagen:

*vilsam förmiddag
*pratat med Matilda (Skajp) en lång stund
*varit ute på en timslång promenad
*tagit ett par riktigt bra bilder
*lyssnat på och sjungit till Abbey Road
*ätit goda mackor
*mejlat lite fram och tillbaka med en bloggkvinna som jag länge följt - spännande och intressant!
*pratat med Linus i telefon. Två gånger. Om små enkla saker och om stora svåra. Fina samtal. Nära.
*druckit ett gott rött vin
*haft Bob Marleyfestival
*suttit en stund i solen på balkongen
*äntligen kommit mig för att påbörja avslutet på ett pyssel, även om det inte blev den plommonlila, utan ett fulbroderi
*jag har vin kvar i glaset. Jag ska nu simultant dricka det, fulbrodera och kolla en fransk film på SVT2.

Vad har varit bra med den här dagen hos er, me lovely ones?

7 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Har pratat med berörd person... hon gör det jättegärna... om det blir aktuellt.

Apropå fulbrodera... man kanske skulle plocka fram julduken som skulle ha varit färdigsydd för fem jular sedan. Inte så himla mycket kvar.

Jajja sa...

Förtsa semesterdagen, sovmorgon, landet, räkfrossa, gott vin och avkoppling!

KRAM, underbara du!

dyermaker sa...

Mams> Spännande! Jag lägger detta nogsamt på minnet!

Ta du fram det. Kanske blir det klart till nästa jul, annars? ;)

Vanja> Så mysigt! *kram*

Caligula sa...

Låter supermysigt! Ska snart kommentera min underbara festivaldag i min blogg! Nyss hemkommen! Först ska jag mumsa chili con carne och ris och lyssna på musik på Spotify! =P

dyermaker sa...

Jag ska strax läsa hos dig då, Martin!

Muminen sa...

Det DÄR är det absolut bästa man kan göra när man har en jobbig period - att försöka se alla - även de riktigt små - saker som inträffar. Dagens små mirakler, kan man väl kalla dem.
Bamsekramen!

dyermaker sa...

*kram*