torsdag, augusti 06, 2009

... i vilken vår hjältinna peppar sig lite

Jag har läst en del idag. Faktiskt. Men Explosiva barn dök inte upp i min brevlåda, och det var synd. Eller... kanske lika bra..? Sanningen att säga vet jag inte om jag hade orkat ta itu med den, heller. Huvudet gör inte ont längre, men känns som om det vore av en basketbolls storlek och fullt med kolaklägg, ungefär. Näsan rinner och jag låder däbbd där jag bradar... Jag balar taklänges och har bitvis svårt att samla tankarna. Värmen gör sitt till.

Men jag gör vad jag kan. Söker svalkan. Dricker mycket vatten och saft. Hade bokat tvättstugan ikväll, men bytte tid till lite längre fram. Ska lägga mig tidigt och sova även ikväll. Panodil is da shit. Kanske läsa vidare i Gregorius en liten stund. Den verkar lovande. Inte förrän jag höll den i handen och läste baksidestexten förstod jag att den är en replik på Doktor Glas, och egentligen känner jag att jag skulle vilja haft den alldeles nyläst innan jag gav mig på Gregorius. Men nu är jag en bit på väg och ska ta en omläsning av Doktor Glas efteråt, i stället. Det kan nog funka det också?

När det är så här varmt och kvavt pallar jag inte med att äta. Absolut ingen varm mat, men idag har jag inte ens orkat äta yoghurt & müsli eller mackor sedan tidigt i morse. Är fortfarande inte hungrig men får välan hitta på något matnyttigt framåt kvällningen.

Hursomhaver har det varit en dag då det varit skönt att inte behöva bege sig till jobbet, utan kunna göra det jag orkat härhemma. Det hade sannerligen inte blivit mer gjort för att jag hade suttit vid mitt arbetsbord. Imorgon ska jag dock iväg. Troligen är jag helt ensam herre (?) på täppan och ska om inte annat passa telefonen. Läsa vidare. Småplocka.

Nu ska jag se om jag kan fixa iste. Drick mycket svalkande, me lovely ones!

Inga kommentarer: