lördag, augusti 01, 2009

... i vilken vår hjältinna har en Fin... Lördag!

Jobbångest och barnasaknad till trots är det en fin dag. Jag har haft sovmorgon. Jag har suttit i timtal och druckit kaffe, läst tidning och slösurfat. Jag har sprungit en kortare runda, i god fart, och min piriformis bråkade nästan inte alls. Jag har städat och plockat undan och lagat en god pastamiddag. Den åt jag sakta till ett glas vin. Jag har lackat naglarna och tagit på mig ett vitt linne och om en stund ska jag åka in till Lasse i parken, för att kolla in Kebnekajse. De gjorde en riktigt skön spelning på Sweden Rock, i början av juni, och jag ser fram emot att se dem igen. Jag tror det blir en kanonspelning! Så det är en fin lördag. Jag gjorde den till det.

Så är det, me lovely ones.

2 kommentarer:

ANNAANNA sa...

Hörru Going *smiles* klart du också ska papperspyssla...

dyermaker sa...

Ja, jag ska ju det! :D