onsdag, augusti 26, 2009

... i vilken vår hjältinna tänker på kraft

Jag fick ett telefonsamtal för en stund sedan. Jag fick två tidigare också, som var på sitt vis gjorde mig glad och varm i magtrakten, men det här senaste... Det fick mig att börja tänka på vilka enorma krafter som sätts i rörelse när goda människor sätter sig något i sinnet (det motsatta kan också ske, men det får vi prata om en annan dag)! Det finns verkligen nästan inget som är omöjligt - en del saker kanske tar lite längre tid men allt kan verkligen hända. Jag är så otroligt lyckligt lottad som har ett antal verkligt goda vänner!

Jag måste, av hänsyn till Rikets säkerhet, vara så här kryptisk. Om ett tag ska jag glänta på locket. ;-)

I natt tror jag att jag kan komma att sova riktigt gott, faktiskt. Jag har åtminstone inte gått och lagt mig i den här sinnesstämningen på många länge. Dessutom är mitt hem nyskurat och doftar härligt fräscht av Ajax och ren tvätt. Ordning och reda och renbäddat i sängen. Miles Davis i CD-växlaren. Det känns fint. Nästan lite högtidligt.

En god natt önskar jag er också, me lovely ones.

2 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Men gud sig förbarme vad jag är NYFIKEN nu!!! :)

Och grattis!!

dyermaker sa...

Hihi! Nåväl - du kan få lite underhandsinfo framöver. Dock inte nu. Liiiite för tidigt än.