onsdag, augusti 05, 2009

... i vilken vår hjältinna mest bara ÄR

På väg hem från jobbet hoppade jag av tunnelbanan vid Slussen och träffade Jane, Madde och Ted för en trevlig långfika på MultiKulti. Det var avkopplande att sitta där och prata om högt och lågt. Skratta och vara lite allvarliga. Jag slapp tänka på mitt eget för en stund (bejakande i all ära, men jag sköter det inte gärna över ett fikabord när man ska ha det lite najsigt, bara). När vi så småningom skildes åt bestämde jag mig för att jag är väl värd lite bry-om så jag gick dels in på Lush och köpte en härlig badbomb, med bland annat doft av sandelträ vilket är ljuvligt och rogivande, och dels in på Pocketshop och köpte Bengt Ohlssons Gregorius som kära väninnan/f d kollegan Ingrid rekommenderade mig så varmt i ett mejl häromdagen.

För en stund sedan spolade jag upp badvatten i akt och mening att ta ett par Panodil, för huvudvärken från helvetet som hängt med sedan i morse, tända ljus, slänga i badbomben och så krypa ner en stund. Men så ringde Agneta och nu har vi bubblat nästan en timme om allt möjligt bara, så jag får nog fylla upp med lite mer varmvatten. Ska sätta på lite vilsam musik också. Tänka. Bejaka. Kanske läsa lite. Det blir fint det.

Jag är fortfarande omgärdad av negativa tankar. Men jag ska ta hand om dem. På mitt vis.

Ha det, me hearties.

1 kommentar:

Caligula sa...

Negativa tankar är nog ett nödvändigt ont. Men trevligt när man kan smita ifrån dem ett tag! ;-)