fredag, augusti 14, 2009

... i vilken vår hjältinna gör vad hon kan

Mer kan jag inte göra. Jag söker lösningar. Möjliga utvägar. Ser till att lokalisera, och om möjligt öppna, dörrar. Strategin har fungerat bra, såtillvida att jag kommit igenom inte bara en arbetsdag till, utan en hel vecka. Och jag mår bättre när jag är hemma än när jag är på jobbet. Det är ett gott tecken och det är mer än en antydan om var en stor del av anledningen till mitt mående finns att söka.

Nu ska jag ha helg. Det ska få bli en bra helg. Ikväll ska jag vara för mig själv. Jag ska spela skön musik, läsa DN (hann/orkade inte i morse), slökolla på teve (möjligen sevärt ikväll: repris på Pistvakt och en fransk långfilm senare ikväll, på tvåan), läsa och svara på ett par mail och kanske pyssla lite. Jag skulle vilja göra färdigt min plommonfärgade tröja som jag påbörjade förra hösten. Om jag gör det släpper en del av min "kreativa blockering" så att jag kan göra lite andra grejer också. Det är i alla fall min tanke. Jag har redan ätit middag - grillad kyckling - och om en stund ska jag bjuda mig själv på lite bröd med god ost och ett glas rött vin. När skymningen faller ska jag tända några ljus och vila lite i tankar...

Jag gör vad jag kan, me lovely ones.

2 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Låter som att det blir en bra helg. Jag har inte följt din blogg så frekvent... så jag är inte säker på vad som fattas dig... men jag anar. :-)

I så fall... det blir bättre... jag vet... har varit där.

dyermaker sa...

Tack, Mamselamsen... Det fattas lite både här och där. Men som en synnerligen god vän sa till mig så är jag väldigt lösningsfokuserad; och när jag börjar se lösningar känner jag mig genast lite friare... Jag skulle kunna berätta något lite mer, men vill inte göra det här i bloggen. Är du nyfniken, eller rentav intresserad, så kan du skicka mig en rad på magdalenaols@gmail.com