lördag, augusti 08, 2009

... i vilken vår hjältinna firat lite














"Lag syd-ost" drog med mig (jag var iofs inte svårövertalad) på Jamaican Independece Celebration i en liten park - Årstaliden - i Årsta. Hur familjärt och avslappnat som helst. Man betalade hundra kronor och sedan fick man en tallrik god mat, av jamaicanskt snitt. Ris, bönor, köttgryta, grönsaksstuvning, något friterat bröd, kyckling... Till det köpte jag Red Stripe, en jamaicansk öl, som serverades kall och var god! Sedan satt man vid trädgårdsbord, småpratade, gullade med söta bebisar, gungade lite i takt med reggaen/dancehallmusiken och pratade. Mazaya uppträdde, annars var det en DJ som skötte musiken.

I mitt nuvarande sinnestillstånd var det ungefär vad jag pallade med, samtidigt som jag verkligen inte ska sitta hemma och bli ännu mer neggig än jag redan är. Jag är glad att jag blev "meddragen"!

Väl hemma (via affären då min kyl var toktom sånär som på cider, Malibu och Smirnoff Ice...) lagade jag lite te och rostade ett par mackor. Pratade en god stund med Fina Ina (Catharina) i telefon. Vi ska ses snart och det ser jag fram emot! Skön, klok och insiktsfull som få!

Nu ska jag se ett program om "Öringfiske jorden runt" på SVT24. Jo, det är sant. Jag tror det är ett rätt fint program, jag blivit tipsad om.

Sedan blir det nog sängen för min del. Ha det gott i kväll, me lovely ones...

Och... som sagt:

Inga kommentarer: