måndag, augusti 03, 2009

... i vilken vår hjältinna gratulerar!



GRATTIS LINUS, TILL LÄGENHETEN!


Jaaaa! Min son har efter flera månaders bostadslöshet - med sovande hos syster, polare och vid något tillfälle i trappuppgång eller bil - fått en liten lägenhet! Mitt i gamla stan i Falkenberg. Små låga trähus, kullerstensgator och en rar hyresvärdinna som inkluderar städning (och TVÄTT!) varannan vecka, i hyran! Underbart! Helt tokunderbart!






















(Så här ser det ut i gamla stan, fast detta inte är Linus gata)

4 kommentarer:

ANNAANNA sa...

Oj! där är fiiint/mysigt. å vilken del, städing & tvätt är det minsann inte många ställen man får inräknat i hyran... Iallafall inte där vi "vanliga dödliga" har möjlighet att hyra.

pärlbesatt sa...

Oh så fint och oh så bra, och oj vad jag tänkt på dig i dag när jag cyklat och cyklat och cyklat och cyklat mer fy fan. Vännen E är en slavdrivare och jag är en mes som inte säger nej. Jag kommer att ha så sjukt ont överallt i morgon... Han kan titta på dina växlar förresten.

Muminen sa...

Åååhh! Gratulera honom från mig! Vad kul för honom. Dessutom är det säkert en sten som trillar från både ditt och flera andras hjärtan. Skönt!

dyermaker sa...

Anna> Ja, visst är det lyxigt! Och inte var det dyrare för det! :D
pärlisen> Jaaa! BRA att du cyklar så mycket. Säkert fler än jag som ser hur du älskar det! :D
Muminen> Ja... en stor lättnad!