tisdag, augusti 25, 2009

... i vilken vår hjältinna spottar i nävarna

Ny dag. Nya tag. Jag dricker mitt morgonkaffe och tänker att jag ju ändå har utvägar. En plan håller på att ta form.

Dessutom: Jag har fina vänner som bryr sig. Jag kan välja att se varje dag som en möjlighet att samla nya erfarenheter, att skapa förutsättningar för mina elever att känna motivation och tilltro till sig själva och att hitta små fina oaser i vardagen. Jag kan gräva ner mig i jobbet, även om jag inte trivs med det. Se till att få ut max av det. Så får det bli.

Idag är det en spännande dag för flera av mina vänner, med samma yrke som jag själv; eleverna väller in! Jag vet att ni alla ser fram emot det och jag önskar er en riktigt rolig och fin dag!

Godmorgon, me lovely ones. Nu blir det påtår.

Inga kommentarer: