fredag, augusti 21, 2009

... i vilken vår hjältinna är toktrött

HUH... Vilken dag. Var på jobbet riktigt tidigt och sedan öste det bara på med planeringsmöten och hej och hå. Jag hann springa en repa i Vällingby centrum och göra några snabba ärenden innan jag tog bussen över till Tensta för halv studiedag. Första halvan var rätt intressant, där vi fick en föreläsning om "entreprenöriellt lärande" och vad det handlar om... Om vikten av att hjälpa och stötta eleverna till inre motivation... Fast det var ju inga direkta nyheter. Ändå fullt uthärdligt. Men andra halvan verkade mest handla om någon sorts promotion för Kista Science City och lek med wikis...

Jag hade bestämt mig för att besöka Smaklust med ett par vänner, men jag blev så sen och så trött att jag åkte "raka" vägen hem, istället. Helgens snabbtripp till Catharina kräver nog att jag är rätt utvilad, även om tågåkning är hyfsat slappt. Kvällen tänker jag tillbringa med ett par glas rött i min soffa. Antagligen sover jag om en halvtimme...

Stay tuned, me lovely ones.

Inga kommentarer: