söndag, augusti 30, 2009

... i vilken vår hjältinna fångat något




























Efter en lat förmiddag i min långa soffa tog jag kameran över axeln och gick ut för att fånga lite av dagen och ta med mig hem. Det var minst sagt växlande molnighet och lite blåsigt. Vinden var ljummen men ändå går det inte att ta miste; det är höst i luften nu. Det luktar höst, allt det gröna har djupnat bortom högsommarfärgen och på sina håll skiftar det så smått i gult. Det är så jag tycker det till och med hörs på suset i träden att det är hösten som är på väg. Inte så konstigt, tänkte jag, när jag gick där. Bladverket börjar väl bli torrt, helt enkelt.



















Jag höll hyfsat tempo och blev lite varm. Det känns skönt. Piriformis gjorde inte ont, men stundtals domnade foten. Skumt. Nu i veckan ska jag börja träna på gymmet igen. Vi har möten på lite andra tider än under vårterminen, men jag hoppas att tisdags- och torsdagseftermiddagar ska funka ändå. Det ska bli skönt att komma igång med den rutinen!



















Nu har jag satt en bulldeg på jäsning i köket. Dags för utbakning!

2 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

*fnissar* Läste lite för snabbt... tyckte du "hade satt en bulldog på jäsning".

dyermaker sa...

Meeeen... haha... :P