torsdag, augusti 27, 2009

... i vilken vår hjältinna bjuder till

På det synnerligen spontanformella vis som allt tydligen ska tillgå på min arbetsplats så har det nu införts Fredagsfika. Men vi kan inte bara kalla det för The Friday Mys, eller liknande, utan det ska vara schemalagt som avrundnings- och debriefingmöte. Skitsamma. Fredagar 14.00. Jag föreslog att vi kunde turas om att ta med något till kaffet och efter att först ha avvärjt idén om att detta tilltugg skulle ha ett smått obligatoriskt hälsotema (hälsa i all ära... det är gott emellanåt med både frukt och en smarrig eftermiddagsmacka men nån enda gång kan man väl få äta en bulle?) erbjöd jag mig att fixa något till första fikan. Så nu står det en kryddoftande kaka i köket. Skitenkel; som vanlig sockerkaka men med en del av sockret utbytt mot farin och med smaktillsats av kanel, kardemumma och lite ingefära. Kan nog bli gott!

Nu ska jag lacka naglarna och sedan tror jag att jag kryper i säng, ställer laptopen bredvid sängen och kollar på gårkvällens avsnitt av True Blood.

Sweet dreams, me lovely ones! Det ska jag ha!

Inga kommentarer: