onsdag, augusti 26, 2009

... i vilken vår hjältinna är pedagogisk

Ösregn idag när vi skulle gå till Vällingbyskolan och äta (vi är matgäster där). Döm om min inre tillfredsställelse då jag kom på att jag ju faktiskt, i sista momangen, stoppat ner ett litet paraply i väskan, när jag hastade hemifrån i morse.

Ett par av eleverna var muttriga som fan över att ha blivit halvt dränkta. Jag visade ett par av dem mitt paraply och frågade om de visste vad det var... De anade lite oråd så jag sa: "Detta är... vuxenpoäng".

Sedan berättade jag, i rättvisans namn, att det tog mig 45 år att samla ihop just den poängen... ;-)

Nu blir det ruskigt vuxet; personalkonferens för vår enhet. Två timmar rent och skärt mangel. Jag är jätteentusiastisk. Inte. Positivt: kaffet vi dricker är både krav- och rättvisemärkt. Det är bra poängsaker, det!

Inga kommentarer: