tisdag, augusti 18, 2009

... i vilken vår hjältinna ägnat sig åt konståkning















Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Stockholms tunnelbanestationer är väldigt fint utsmyckade på sina håll. I SL's regi kan man företa sig guidade konståkningar. Det har jag inte gjort, men idag när jag åkte till Tensta hade jag kameran med mig och fotograferade lite i Rinkeby och så förstås Tenstas mäktiga station, långt därnere i underjorden.

Lite Havamal...






















några fåglar...














... och en säl.















Där finns mer. Det tar vi en annan gång.

1 kommentar:

pärlbesatt sa...

Tänka sig vad dumt... När du skrev om att du gillade Tensta station så kopplade jag inte att det Helga Henschens teckningar, trots att jag BOTT där!! Galet glömsk!!

Ha en fin kick-off-tripp!