torsdag, augusti 20, 2009

... i vilken vår hjältinna begått världspremiär

Jag har sjungit karaoke.

Så är det alltså. Duett med arbetskamraten Solbritt (Beatles Help! och... aaaarrrggghh... BeeGees Stayin' Alive - vilket jag vill poängtera helt var Solbritts val) och när kvällen gick mot sitt slut försökte vi begå social seppuku med Bohemian Rhapsody. Vår scennärvaro var total; Solbritt spelade luftgitarr med den äran och jag headbangade en smula, i de instrumentella partierna. Vi trodde de andra skulle slänga oss överbord, men istället fick vi stående ovationer för vårt osedvanliga mod. Mod? Dumdristighet, skulle jag snarare vilja kalla det. Eller eventuellt ren och skär galenskap. Vi får se om vi blir insläppta på Ross Tensta Gymnasium imorgon...

Jag vet att det finns bildbevis och får jag en möjlighet att lägga tassarna på något dylikt lovar jag lägga upp det här asap.

Så här lät det garanterat inte:

... men vanvettigt kul var det! . ;-)

Inga kommentarer: