tisdag, mars 30, 2010

... i vilken vår hjältinna varit listig

Det var mycket listigt av mig att se till att ha träningsväskan packad och liggande i bilen (som jag tog till jobbet idag, eftersom jag körde upp från min kärastes viste i Blekinge). Efter jobbet körde jag direkt - utan att passera Gå! ;-) - till träningscentret och bytte om. Sedan gav jag mig själv en tuff och svettig uppvärmning på motionscykeln, körde igenom ett nautiluspass (la på mer vikt rakt över) och rundade av med 10 minuters hålligång på CT:n. Varm, rödkindad och med schysst puls gick jag till omklädningsrummet, plockade ut mina grejer ur mitt skåp och körde hem för att ta en lång skön dusch i hemmets stilla vrå. Jag var lite sugen på bastu, men det kanske kan bli nästa gång, det.

Hemma har jag ätit en enkel pastamiddag, småplockat, läst (jag började med Torgny Lindgrens Bat Seba!) och tagit ett långt, varmt bad. Nu är jag redan ganska sömnig, men innan jag lägger mig ska jag ta rätt på den där sista kartongen med kläder som liksom bara blivit stående, trots att det är flera veckor sedan vi var på IKEA och jag skaffade en bunt galgar.

Inga kommentarer: