tisdag, mars 16, 2010

... i vilken vår hjältinna smitt en plan

När jag drack mitt på-jobbet-morronkaffe uppe på högstadiet i morse kom Nina förbi med en idé. En idé som jag själv burit, om än i lite annan form. Hon undrade om det skulle kunna finnas intresse för någon typ av gäng som kanske kunde samlas i textilslöjdssalen någon kväll i månaden, för att sticka, virka, sy eller pyssla med annat och samtidigt kunna umgås, snacka och fika. Det känns ju helt i linje med mina idéer om att dra igång ett stickcafé! Och eftersom det inte finns några kvällsöppna caféer här i Byn (och att sitta på Lindens pizzeria med några av samhällets olycksbarn känns måttligt lockande) är ju lokalen alldeles ypperlig; inte minst med tanke på tillgången på symaskiner, arbetsbord, bra belysning och liknande. Roligt! Detta ska vi se till att fixa!

(Och jahaja... där gick min paus... jeffla blogg...)

Inga kommentarer: