torsdag, mars 11, 2010

... i vilken vår hjältinna går framåt

Jo, jag tänker ju bli magister vad det lider. Idag är det deadline för sista uppgiften på första delkursen, för min del. Jag har rustat mig så gott jag kan inför eftermiddagens/kvällens verksamhet; ätit middag, diskat, bryggt en kanna gott kaffe, iklätt mig mjuka, sköna kläder och varma raggsockar samt betalat en eftersläntrande räkning. Och just det, ja... jag har läst den aktuella litteraturen också.

Mycket väl tajmat anlände Jonas Gardells bok Om Jesus idag och den ligger och ser frestande ut på fönsterbänken här i köket. Men icke! Jag ska inte ens glänta lite på den och bara småkika, ens. Inte förrän jag har mejlat in uppgiften till uni. Svårt, men det ska gå.

Off I go. Typ.

3 kommentarer:

Caligula sa...

Flitens låga lyser!

"Frestaren vill ljuset blåsa ut, NEJ!, det ska få lysa klart" som vi sjöng i MIN söndagsskola! ;-p

Magister är en kul titel! Tog själv en magistersexamen eftersom det lät så kul att kalla sig så! :-)

dyermaker sa...

"Magister Magda"! Visst låter det koolt! ;)

Själv gick jag aldrig i söndagsskola. En vacker dag ska jag berätta varför...

Caligula sa...

Men Jonas Gardell lyckas inte inleda dig i frestelse... Magister Magda... lysande! ;-D