måndag, mars 15, 2010

... i vilken vår hjältinna gör snabbresumé

Klockan ringde vid sex. Vi vaknade och låg kvar och drog oss i det längsta men till slut var det no mercy och uppstigning. Tretton minusgrader. Tjohej. Vi turas om att duscha respektive fixa frulle. Min tur med frullen idag och sedan tog jag en dusch när min käraste kört till jobbet (efter att ha skrapat mina bilrutor, den raringen).

Jag lassade in mina växter, körde hem (lyssnandes på Gentlemen), lastade av växterna och gick till jobbet. Lektioner, kaffe, mer lektion, prat med kollegor, kolla mejl, sätta upp påminnelser om tenta i C- engelska (Business Advanced), lunch, mer prat, lektion igen, plocka ihop, kila ner till frisören och bli klippt (kort nacke och lite längre längder fram vid kinderna - inte Hertha men faktiskt riktigt snajdigt) och så inom affären, köpa lite middagsmat, gå hem och sätta lite växter på plats och plocka i ordning och så småningom på med middagen i väntan på min käraste. Maten var inte riktigt klar när han kom så vi bar in köksbordet och stolarna och ägnade oss sedan åt annat och sedan åt vi och myste och gosade, typ, och nu har han kört neröver och jag ska stupa i säng med Jonas och Jesus.

A day in my life, me lovely ones.

2 kommentarer:

Jajja sa...

Lovely! Det är det enda ord som snurrar i mitt huvudu just nu!
Kram!

dyermaker sa...

Det är ett bra ord! *kram*