lördag, mars 20, 2010

... i vilken vår hjältinna firar

Jag visste att det fanns en anledning att fira idag! Det är ju vårdagjämning! Det har så här långt högtidlighållits med mys och gos, kaffe på sängen, amerikansk frukost (pancakes & blueberry jam), flera timmars läsande i sängen och om en stund blir det nog både god middag och kanske ett glas rött till det. Jag har läst klart Mankells Kinesen nu och det var en annorlunda Mankellbok. Mycket läsvärd! Grymt spännande och med en intressant udd av historia och samhällskritik. Frågan är vad jag ska läsa nu? Jag får snoka i min kärastes bokhylla.

Ute är det milt, blött och grått. Det lockar inte till några promenader. Så vi stannar inne. Jag tror jag ska gå ut och hämta ved och börja elda i kakelugnen. Det är mysigheters mysighet, det!

2 kommentarer:

Caligula sa...

"Kinesen", "Kennedys hjärna" och den typen av Mankell-böcker där han tar upp historia och samhällskritik är extra intressanta. Allt jag läst av honom är bra. :-)

dyermaker sa...

Amen to that!