onsdag, mars 17, 2010

... i vilken vår hjältinna gör det igen

Jag utnämner härmed den 17 mars till Inkonsekvensens Dag. Jag har inte bara käkat tårta utan dessutom tagit med en bunt arbete hem. Det var inte igår. Det var knappt ens förra året. Jag har som princip* att inte ta med arbete hem, utan hellre sitta kvar ett tag längre på min arbetsplats. Där är där och här är här och här är där jag inte jobbar, ungefär. Men för att jag ska kunna gå igenom grammatikdiagnosen med S2 imorgon så måste jag rätta ikväll; det händer alltid så mycket annat på mitt arbete, under skoltid, att jag inte alltid hinner sitta så mycket med den typen av göromål. Och eftersom min käraste är jättesjuk... så sjuk att han vill vara själv (vilket jag också vill när jag är toksjuk)...så kunde jag lika gärna jobba lite i kväll. Jag kunde iofs suttit kvar på jobbet, men jag var hungrig och ville hem. Så nu ska jag jobba en stund. Och beundra mina köksgardiner som jag nyss sydde klart och hängde upp!


*Jag säger som Groucho Marx: "Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others..."

Inga kommentarer: