måndag, mars 01, 2010

... i vilken vår hjältinna kikar ut

Utanför arbetsrummets fönster faller snön. Igen. Ymnigt, dessutom. Själva studiedagen är slut. Den blev lite förkortad eftersom Skolverket dragit in alla ämnesplaner. Men jag har annat att göra. Förbereda lördagens CAE-examination, till exempel. Läsa in mig på upplägget. Kolla att CD:n matchar provdelen. Ringa min medexaminator på Hermods för att försöka sy ihop muntan för A-kursen, vilken han vill förlägga bland annat lördagen den 12 juni. Vilken lördag som helst, men inte den. Då ska jag ju avnjuta skön festivalstämning tillsammans med min käraste och ungefär 30000 andra musikälskare. Hmm…

Nå. Får ta det imorgon. Nu är det dags att dra sig mot filmvisningen. Ska bara gå förbi Apoteket Röda Näsan och, för en kollegas räkning, inhandla en flaska italienskt rött.

Inga kommentarer: