lördag, mars 27, 2010

... i vilken vår hjältinna har snygga fötter

Dagen till ära har jag mina finaste tåstrumpor på mig, de svarta med tår i glada färger. De symboliserar på något vis mitt goda humör. Trots att förmiddagens soldis övergick i tokregn så småningom så har det ändå känts som en verklig vårdag idag. Bara det att kunna gå omkring i trädgården och titta på vintergäck och snömögel, i bara tishan, är helt ljuvligt! När vi spankulerade omkring där i den ljumma luften hörde vi åska på avstånd och en stund efter att vi kommit in var det verkligen som om himlens dammluckor hade öppnats och med ett dån föll det första regnet. Efter en sen lunch var det inte alls dumt att gå och lägga sig en stund för att läsa lite. Nu blev det naturligtvis inte så och när jag vaknade var klockan bortåt fem...

Jag såg att Cathedral kommer till SRF. Vågar jag hoppas på ett lördagsgig?

2 kommentarer:

Caligula sa...

Underbart släpp! Hade hoppats på dem! Nu MÅSTE jag nästan dit! :-p

dyermaker sa...

MÅTTE de spela på lördagen!!! =/