tisdag, mars 09, 2010

... i vilken vår hjältinna planerar

Jag förbereder grammatikgenomgångar till A-kursen. En del av övningarna jag tänkte köra är sammansatta av en språkpolis med det passande efternamnet Plith. ;-)

Mellan planeringsattackerna läser jag Saras blogg. Bebisen är ju här nu och hon både skriver om själva anländandet och visar ljuvlig bild på det nya lilla livet. Och så bloggar jag lite själv, då. Idag är en något mindre hektisk dag än de senaste arbetsdagarna. Upptagen men inte totalt fullpetad.

1 kommentar:

Jajja sa...

Hej!

Berättandet är lika fatastiskt upplyftande att läsa när Sara skriver som när du gör det. Jag kaninte annat än att älska det. Tycker att Saras blogginlägg som du refererar till är alldeles underbart, trots att jag kan känna enorm empati med lidandet.

Ha en underbar dag!

Krma