onsdag, mars 17, 2010

... i vilken vår hjältinna gjort sitt

Alla grammatikdiagnoserna rättade. Vi har en del att jobba med, S2:orna och jag, i morgon. Det roliga med grammatikarbetet är att jag fräschar upp mina egna kunskaper också! Någonstans inne i mitt minne finns de där; reglerna, funktionerna... Hjärnan är i sanning en märklig tingest. Ingenting försvinner - allt finns kvar. Konsten är bara att hitta det. Och då helst när det behövs.

Jag har hunnit prata med min käraste i telefon också. Och en Anna.

Nu blir det det där badet jag inte tog igår, tillsammans med Jonas och Jesus. Det blir lite trångt, men det funkar.

G'natt, me lovely ones.

2 kommentarer:

Caligula sa...

Haha, jag har oxå bloggat om grammatik i veckan! Kunde knappt det och var rädd att jag inte skulle klara det! Men det funkade! Åtminstone på ett basic plan! :-p

dyermaker sa...

Man lär sig så länge man [har e]lever! ;)