onsdag, mars 03, 2010

... i vilken vår hjältinna organiserar sig


Igår blev det lite längre arbetsdag än tänkt eftersom det låg en konferens inlagd, men dagarna är ju påtagligt längre och ljusare nu och jag slapp köra i mörker ner till min käraste. Kallt är det fortfarande, dock. Inne i hans hus var det varmt och välkomnande och vi åt en stilla middag tillsammans under diverse småprat. När vi plockat undan lite landade vi i soffan och minsann om jag inte faktiskt var vaken och såg det första programmet i Jonas Gardells serie om Gud. Det jag verkligen gillar med honom är hur han ena stunden kan vara rätt tramsig bara för att sedan drämma till med en riktigt vass tanke. Han gjorde det några gånger under programmet igår, som när han pratade om att man knappast förbjuder sådant som inte finns (exemplen handlade om att dyrka andra gudar och transvestitism...). Jag ska med nyfikenhet följa de övriga programmen!

Nu är jag tillbaka i Byn och på min arbetsplats. Lektionerna för dagen drar igång om en stund och detta är helt klart tajtaste dagen på veckan. Jag tror jag ska jobba över en stund i eftermiddag också och dels förbereda lördagens Cambridgeexamen och dels ordna en del dokument och papper och grejer i lite pärmar. Det känns fiffigt att göra det nu. Innan det börjar hopa sig.

Inga kommentarer: